Algemene voorwaarden
We doen
ons best om u via deze pagina zo gedetailleerd mogelijk te informeren. Neem
contact op bij eventuele vragen.
Inhoud:
Artikel
1- Definities
Artikel
2- Bedrijfsidentiteit / ondernemer
Artikel
3- Relevantie
Artikel
4- Aanbieding
Artikel
5- Overeenkomst
Artikel
6 - Herroepingsrecht
Artikel
7 - Intrekkingskosten
Artikel
8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel
9 - Prijzen
Artikel
10 - Conformiteit en garanties
Artikel
11 - Levering en uitvoering
Artikel
12 - Duur transacties: duur, beëindiging en verlenging
Artikel
13 - Betalingen
Artikel
14 - Klachten
Artikel
15 - Geschillen
Artikel
16 - Aanvullende en afwijkende bepalingen
Artikel
17 - Algemene voorwaarden / Voorwaarden Betalingen achteraf
Artikel
1 - Definities
In
deze Voorwaarden / Voorwaarden zijn de volgende definities van toepassing:
Overwegingstijd: de
termijn gedurende welke de consument het herroepingsrecht kan uitoefenen.
Consument:
de natuurlijke persoon die niet handelt in naam van een bedrijf of beroep en
een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
Dag: kalenderdag
Een
lengtetransactie: een overeenkomst op afstand met
betrekking tot een reeks producten en diensten waarvan de leveringsplicht en de
inkoop gespreid zijn over een bepaalde periode.
Duurzaam
medium: elk instrument dat de ontvanger of de ondernemer
in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op
een manier die voor een toekomstige periode toegankelijk is voor het doel van
de informatie en waarmee de opgeslagen informatie ongewijzigd kan worden
gereproduceerd.
Herroepingsrecht: de
mogelijkheid voor de consument om de overeenkomst op afstand te beëindigen
binnen de bedenktijd.
Ondernemer: de
natuurlijke persoon of onderneming die producten op afstand aan consumenten
aanbiedt.
Overeenkomst
op afstand: een overeenkomst op basis van een door bedrijven georganiseerd
systeem voor verkoop op afstand van producten en diensten, waaronder het
sluiten van een overeenkomst met behulp van een of meer technieken voor
communicatie op afstand.
Techniek
voor communicatie op afstand: een middel dat
kan worden gebruikt om een overeenkomst te sluiten zonder dat de consument en
de ondernemer gelijktijdig op dezelfde plaats zijn samengekomen.
Artikel
2- Bedrijfsidentiteit / ondernemer
Geregistreerde
bedrijfsnaam:
Adres:
Telefoonnummer:
E-mail:
KvK
nummer:
Btw-identificatienummer:
- Als de
activiteit van de ondernemer wordt onderworpen aan een relevant
vergunningensysteem: de gegevens van de toezichthoudende autoriteit.
- Als
de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
- De
beroepsvereniging waarvan de ondernemer lid is:
- Het
beroep, de locatie in de EU of in de Europese economische ruimte waar dit
beroep is toegewezen:
Een
verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en
instructies waar en hoe toegankelijk deze beroepsregels zijn.
Artikel
3- Relevantie
Deze
algemene voorwaarden / voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen
ondernemer en consument.
Voordat
de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van de algemene
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Als het redelijkerwijs niet
mogelijk is dat voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt
aangegeven dat de algemene voorwaarden / voorwaarden bij de ondernemer zijn in
te zien en op verzoek van de consument deze algemene voorwaarden / voorwaarden
aan de consument worden toegezonden zodra mogelijk zonder extra kosten.
Als
de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, niettegenstaande het
vorige artikel en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, kan de
tekst van de algemene voorwaarden / voorwaarden elektronisch aan de consument
worden ter beschikking gesteld zodat de tekst op een eenvoudige manier kan
worden opgeslagen op een duurzaam medium. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk
is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven
waar de consument de algemene voorwaarden / voorwaarden elektronisch kan vinden
en dat deze voorwaarden / voorwaarden op verzoek van de consument zonder extra
kosten elektronisch of anderszins naar de consument worden gestuurd.
Voor
het geval dat naast deze algemene voorwaarden / bepalingen ook specifieke
product- en servicevoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde
artikel van overeenkomstige toepassing en in geval van tegenstrijdige
voorwaarden / voorwaarden kan de consument een beroep doen op de relevante
voorwaarden / voorwaarden die het gunstigst zijn voor de consument.
Artikel
4- Aanbieding
Indien
een aanbieding een beperkte geldigheid heeft of andere specificaties heeft,
wordt dit nadrukkelijk vermeld.
Het
aanbod bevat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden
producten en diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een
goede beoordeling door de consument van de producten / diensten mogelijk te
maken. De afbeeldingen die door de ondernemer worden gebruikt, zijn een
waarheidsgetrouwe weergave van de producten en diensten. Kennelijke fouten en
vergissingen binden de ondernemer niet.
Elk
aanbod bevat zodanige informatie dat het voor de consument duidelijk is welke
rechten en plichten verband houden met het aanbod wanneer dit door de consument
wordt aanvaard. Dit betreft met name:
- prijs
inclusief belastingen
- mogelijke
bezorgkosten
- de wijze
waarop de overeenkomst tot stand is gekomen en de nodige handtekeningen
- of het
herroepingsrecht wordt toegepast
- de wijze
van betaling, aflevering en uitvoering van het contract
- de
deadline voor het accepteren van het aanbod of de periode waarbinnen de
ondernemer de prijs garandeert
- het niveau
van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten voor het
gebruik van de technologie voor communicatie op afstand worden berekend op
een andere grondslag dan het reguliere tarief voor communicatie
- als de
overeenkomst na de sluiting is gearchiveerd en zo ja, hoe deze voor de
consument te raadplegen
- de manier waarop
de consument, voordat hij de overeenkomst sluit, de door hem in het kader
van de overeenkomst verstrekte informatie kan controleren en indien nodig
ook kan herstellen
- eventuele
andere talen, waaronder het Nederlands, voor de overeenkomst
- de
gedragscodes waaraan de ondernemer is onderworpen en de wijze waarop de
consument de gedragscodes elektronisch kan raadplegen; en
- de
minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
duurovereenkomst.
Artikel
5- De overeenkomst
De
overeenkomst komt tot stand, behoudens het bepaalde in lid 4, op het moment dat
de consument het aanbod accepteert en aan de voorwaarden voldoet.
Als
de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
onmiddellijk elektronisch dat hij de aanvaarding van het aanbod heeft
ontvangen. Zolang de ondernemer de aanvaarding niet heeft bevestigd, kan de
consument de overeenkomst ontbinden.
Als
de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, neemt de ondernemer passende
technische en organisatorische maatregelen om de elektronische
gegevensoverdracht te beschermen en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Als
de consument elektronisch kan betalen, neemt de ondernemer de nodige
beveiligingsmaatregelen in acht.
De
ondernemer kan binnen het wettelijke kader melden of controleren of de
consument aan de betalingsverplichtingen kan voldoen, en ook alle belangrijke
feiten en factoren controleren die nodig zijn om een goede overeenkomst op
afstand tot stand te brengen. Als de ondernemer op basis van onderzoek goede
redenen heeft om de overeenkomst niet te sluiten, heeft hij het recht om een
bestelling / verzoek te motiveren en te weigeren of kan hij bijzondere
voorwaarden verbinden aan de uitvoering van het aanbod.
De
ondernemer zendt de volgende informatie bij de producten of diensten,
schriftelijk of op zodanige wijze dat de consument de gegevens op een
toegankelijke manier kan opslaan op een duurzame drager:
een.
Het adres van het bedrijf voor de consument om klachten in te dienen
b.
De voorwaarden en de manier waarop de consument het herroepingsrecht kan
uitvoeren en een duidelijke indicatie met betrekking tot de uitsluiting van het
herroepingsrecht.
c.
Informatie over garanties en diensten na verkoop
d.
Artikel 4 lid 3 tenzij de ondernemer deze informatie al voor de uitvoering van
de overeenkomst heeft verzonden.
e.
De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur
heeft van één jaar of langer of van onbepaalde duur is.
In
geval van een lengte-transactie is de vorige clausule e. is alleen van
toepassing voor de eerste levering.
Artikel
6 - Herroepingsrecht
Levering
van producten:
Na
de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst
zonder opgave van redenen gedurende 14 dagen te ontbinden. De afkoelingsperiode
begint op de dag nadat de consument het product of een vooraf aangewezen
vertegenwoordiger van de consument aan de ondernemer heeft ontvangen.
Tijdens
de bedenktijd moet de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat
nodig is om te beoordelen of hij het product wenst te behouden. Als hij het
herroepingsrecht wil uitoefenen, moet hij het product met alle accessoires en -
indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de
ondernemer retourneren, in overeenstemming met de verstrekte redelijke en
duidelijke instructies van de ondernemer.
Levering
van diensten:
Na
levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de
dag van het aangaan van de overeenkomst.
Om
het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument zich houden aan de
redelijke en duidelijke instructies die de ondernemer bij het aanbod of
uiteindelijk bij de levering van de dienst heeft verstrekt.
Artikel
7 - Intrekkingskosten
Als
de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, hoeft hij niet meer te
betalen dan de kosten voor het terugzenden van het product. Als de consument heeft betaald, moet de ondernemer dit bedrag zo
snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de intrekking of na de
retourzending, terugbetalen.
Artikel
8 - Uitsluiting herroepingsrecht
De
ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover
voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts van
toepassing indien de ondernemer dit duidelijk en althans tijdig voor het
sluiten van de overeenkomst heeft vermeld.
Uitsluiting
van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor de producten die door de ondernemer worden opgesteld volgens specificaties van
de consument:
b.
Dat ze duidelijk persoonlijk van aard zijn
c.
Die vanwege hun aard niet kunnen worden geretourneerd
d.
Dat snel kan bederven of verouderen
e.
Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
ondernemer geen invloed heeft
f.
Individuele kranten en tijdschriften
g.
Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de
verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting
van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor de volgende diensten:
een.
Betreffende logies, vervoer, restaurants of om vrije tijd door te brengen op
een bepaalde datum of gedurende een bepaalde periode.
b.
Waarvan de levering is begonnen met uitdrukkelijke instemming van de consument
voordat de bedenktijd is verstreken.
c.
Betting weddenschappen en loterijen
Artikel
9 - Prijzen
Gedurende
de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
producten en diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
veranderende btw-tarieven.
Niettegenstaande
het vorige lid kan de ondernemer producten en diensten met variabele prijzen
aanbieden wanneer deze prijzen onderhevig zijn aan schommelingen op de
financiële markt en de ondernemer geen invloed heeft. Deze gebondenheid aan
schommelingen en het feit dat de genoemde prijzen richtprijzen zijn, worden bij
het aanbod vermeld.
Prijsverhogingen
binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
bepalingen.
Prijsverhogingen
vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst alleen indien de
ondernemer dit heeft bedongen en die het resultaat zijn van
wettelijke voorschriften of bepalingen. Of de consument is bevoegd de
overeenkomst te beëindigen vanaf de dag waarop de prijsverhoging
ingaat. De in het aanbod vermelde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel
10 - Conformiteit en garanties
De
ondernemer draagt er zorg voor dat de producten en diensten voldoen aan de
overeenkomst, zorgt voor de in het aanbod vermelde specificaties, zorgt voor
redelijke eisen, deugdelijkheid en / of bruikbaarheid en zorgt op de datum van
de oprichting voor de bestaande wettelijke bepalingen en / of
overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, zorgt de ondernemer er ook voor
dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Een
door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af
aan de rechten en vorderingen die de consument krachtens de overeenkomst op de
ondernemer kan doen gelden.
Artikel
11 - Levering en uitvoering
De
ondernemer zal met de grootst mogelijke zorgvuldigheid de ontvangst en uitvoering
van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen voor
diensten in acht nemen.
Het
adres dat door de consument aan de ondernemer is bekendgemaakt, wordt beschouwd
als de plaats van levering.
Rekening
houdend met hetgeen is bepaald in artikel 4 van de algemene voorwaarden /
bepalingen, zal de ondernemer de geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed
doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere periode is
overeengekomen.
Als
de levering is vertraagd of als een levering niet of gedeeltelijk kan worden
uitgevoerd, wordt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de
bestelling heeft geplaatst op de hoogte gesteld. In dat geval heeft de
consument het recht om de overeenkomst zonder verdere kosten te ontbinden en heeft
hij recht op schadevergoeding.
In
geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de
consument heeft betaald zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 30 dagen na de
ontbinding, terugbetalen.
Indien
levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer
ernaar streven een vervangend product beschikbaar te stellen. Ten minste vóór
de levering wordt op duidelijke en begrijpelijke wijze vermeld dat een
vervangend product wordt geleverd. Het herroepingsrecht kan niet worden
uitgesloten met betrekking tot vervangende producten. De kosten van een
eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Het
risico van beschadiging en / of verlies van producten berust bij de ondernemer
tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan
de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is
overeengekomen. Als u een beschadigd product ontvangt, moet u dit binnen drie
dagen per e-mail melden. U kunt deze e-mail sturen naar het opgegeven
e-mailadres onderaan deze pagina.
Artikel
12 - Duur transacties: duur, beëindiging en verlenging
Beëindigen
De
consument kan te allen tijde een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
inbegrepen) en diensten met inachtneming van de toepasselijke
beëindigingsregels van een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen.
De
consument kan te allen tijde een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
inbegrepen) of service aan het einde van de bepaalde periode met inachtneming
van de toepasselijke opzeggingstermijnen van ten hoogste één maand opzeggen.
De
consument kan in de overeenkomsten in de vorige paragraaf:
- te allen
tijde opzeggen zonder beperkingen om op een bepaald tijdstip of gedurende
een bepaalde periode te beëindigen
- tenminste
opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan
- te allen
tijde opzeggen met dezelfde opzegging die de ondernemer voor zichzelf
heeft verkregen.
Uitbreiding
Een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot een
regelmatige levering van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten,
mag niet automatisch worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
Niettegenstaande
het vorige lid kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van dagbladen, weekbladen en tijdschriften,
automatisch worden verlengd voor een bepaalde duur van drie maanden. Als de
consument deze verlengde overeenkomst aan het einde van de verlengingsperiode
kan opzeggen met een opzegtermijn van één maand.
Een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten en diensten, mag alleen automatisch voor onbepaalde
tijd worden verlengd als de consument te allen tijde opzegt met een
opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van niet meer dan drie
maanden indien de overeenkomst strekt tot een regelmatige levering, maar minder
dan één keer per maand, van dagbladen, weekbladen en tijdschriften.
Een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot een
regelmatige aflevering van dagbladen, weekbladen en tijdschriften (proef- en
inleidend abonnement) wordt niet automatisch verlengd en eindigt automatisch
aan het einde van de proef- of inleidende periode.
Looptijd
Als
een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, kan de consument na een
jaar te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van niet meer dan een maand,
tenzij redelijkheid en billijkheid tegen opzegging vóór het einde van de
overeengekomen duur worden verzet.
Artikel
13 Betalingen
Tenzij
anders overeengekomen, moeten de verschuldigde bedragen door de consument
worden voldaan binnen 7 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in
artikel 6, lid 1. In geval van een overeenkomst om een dienst te verlenen,
begint de bedenktijd nadat de consument heeft ontvangen de bevestiging van de
overeenkomst.
Bij
de verkoop van producten aan consumenten mag in de algemene voorwaarden nooit
een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bepaald. Wanneer een
vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden
aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst (en) voordat
de bedongen betaling heeft plaatsgevonden.
De
consument heeft de plicht om de ondernemer op de hoogte te stellen van
onjuistheden in de betalingsgegevens.
In
geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer, onder voorbehoud
van wettelijke beperkingen, het recht om de redelijke kosten die vooraf aan de
consument kenbaar zijn gemaakt, in rekening te brengen.
Artikel
14 - Klachten
De
ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en
behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten
over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen redelijke tijd, volledig
en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer nadat de consument
de gebreken heeft geconstateerd.
De
bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
vanaf de dag van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
verwerkingstijd vraagt, beantwoordt de ondernemer binnen 14 dagen een
bevestiging en een indicatie wanneer de consument een meer gedetailleerd
antwoord ontvangt.
Als
een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, is er een geschil dat
onderwerp is van de geschillenregeling.
Artikel
15 - Geschillen
Nederlands
recht is uitsluitend van toepassing op overeenkomsten tussen ondernemer en
consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben.
In
geval van geschillen kan de consument zich wenden tot Stichting WebwinkelKeur
en zal deze stichting gratis bemiddelen. Als beide partijen niet tot een
oplossing kunnen komen, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door
Stichting GeschilOnline te laten behandelen. (GeschilOnline.nl Foundation) De
uitspraak van deze stichting is bindend en zowel de consument als de ondernemer
aanvaarden deze bindende uitspraak.
Artikel
16 - Aanvullende en afwijkende bepalingen
Aanvullende
of afwijkende bepalingen ten opzichte van de Algemene voorwaarden / voorwaarden
mogen de consument niet schaden en moeten zodanig schriftelijk worden
vastgelegd dat de consument deze op een toegankelijke manier op een duurzame
drager kan opslaan.